COG-langat eli väkäslangat

Väkäslangat eli COG-langat

Väkäslankojen toiminta:

Väkäslangat ovat bioreserboituvia (itsestään sulavia)  lankoja, jotka viedään ihon alle langoille suunnitellun neulan/kanyylin avulla. Väkäslangoissa on nimensä mukaan pieniä väkäsiä, jotka tarttuvat ihon rasvakerrokseen ja usean langan avulla kohotavat ihoa. Väkäslangoilla voidaan tehdään reilusti suurempia kohotuksia kuin mesolangoilla. Usein tällaisesta lankahoidosta voidaan käyttää nimitystä soft- lifting.

Kauanko tulos säilyy?

Väkäslangat hajoavat itsestään ihon alla niinkuin itsestäänsulvat ompeleetkin n.9-12kk kuluessa. Tulosta on nähtävissä heti toimenpiteen jälkeen, joskin toimenpiteen vuoksi hoidettu alue on turvonnut muutaman päivän. Tuloksen säilyminen on aina yksilöllistä, mutta suurimmalla osalla potilaista tulos säilyy yli vuoden.

Milloin väkäslankoja?

Väkäslangat ovat ihanteellinen hoitomuoto, kun halutaan liftata keskikasvoje ja ”hamsteripusseja”, tai kohottaa kerralla pehmeästi koko kasvoja. Parhaiten hoitomuoto soveltuu 40- 50 vuoden ikäisille. Joissain tapauksissa hoitoa voidaan toteuttaa myös nuoremmille sekä vanhemmille. Pitkien lankojen sekä langoissa olevien väkästen ansiosta, vähäisempi lankojen määrä jaksaa liftata ihoa reilummin.

Ennen jokaista väkäslanka hoito tulee käydä konsultaatiossa, jossa arvioidan lankojen määrä sekä potilaan soveltuvuus väkäslanka hoitoon.

Väkäslankojen laitto:

Väkäslankoja tarvitaan 1-4 kpl / kasvojen puoli. Reilumpiin kohotuksiin lankoja laitetaan 4kpl/puoli. Väkäslangat viedään ihon alle niille suunniteltujen kanyylin avulla. Väkäslanka jää ihon alle ja kanyyli otetaan pois. Toimenpiteessä käytetään paikallispuudutetta.Toimenpide itsessään on nopea ja toimenpiteen jälkeen on hyvä pitää 1-2 lepopäivää. Väkäslankojen laitto ei ole täyin kivuton joskin kuvailevampi sana on epämukava. Jokaisen asiakkaan herkkyys kivulle on kuitenkin yksilöllinen.

Milloin hoitoa ei tulisi tehdä?

Mikäli sinulla on:

• taipumus arpikudokseen esim. aknearvet tai aktiivinen akne voivat olla este hoidolle
  • ihollasi on kasvaimia tai infektio
  • sokeritauti
  • sydänsairaudet
  • raskaus sekä imetys
  • mikäli sairastat fibromyalgiaa on hyvä muistaa, että väkäslangatt saattavat saada aikaan paikallisen kivun, joten ei siksi ole suositeltu hoitomuoto

Riskit ja komplikaatiot

Väkäslankoihin niinkuin kaikkiin muihinkin injektiohoitoihin liittyy aina komplikaatio riskejä, jotka ovat hyvin pieniä ,kun hoidon toteuttaa koulutettu ammattitaitoinen henkilö. Jokaiseen toimenpiteeseen sisältyy riski tulehduksesta toimenpide alueella, verenvuodosta sekä arpikudoksen muodostumisen mahdollisuus on olemassa.

Hoito-ohjeet mesolankojen laiton jälkeen:

-Suurien suun liikkeiden välttäminen 2 viikon ajan (ääriliikkeet)

-Omenen syönnin ja muiden saman tapaisten syöminen on kielletty 2viikkoa toimenpiteestä

-Hoidetun alueen tulisi antaa olla rauhassa ilman ylimääräistä koskettelua,voiteita tai kastelua 6h

ajan, jotta mikään bakteeri ei kulkeudu pistoskohdista ihoon

-Mustelmat ovat mahdollisia hoidetulla alueella ja häviävät n. 1 viikon kuluessa

-Saunaa, uintia ja kovia fyysisiä rasituksia tulisi välttää 3-4 päivää toimenpiteestä

-Tupakoinnin ja alkoholin käytön välttäminen 3 päivän ajan

-Hoidetulla alueella voi esiintyä kipuilua joka helpottaa muutamassa päivässä

-kipua tai turvotusta voi lievittää kylmäpusseilla 3 kertaa päivässä vähän aikaa kerrallaan

-2 viikon ajan toimenpiteestä tulisi välttää tulehduskipulääkkeitä

Väkäslankojen jälkeen muut hoidot :

-Kerrothan aina, kun olet menossa kasvohoitoon, kasvohierontaa, laserhoitoon tms, että sinulle on asennettu väkäslankoja

TYÖNÄYTTEITÄ

VARAA AIKA

Ajan meille varaat nopeasti ja helposti ajanvarausjärjestelmämme kautta. Mikäli palveluistamme herää mitä tahansa kysyttävää, ota yhteyttä!

» Varaa tästä aikasi

KAIKKI PALVELUMME MYÖS RAHOITUKSELLA

Meiltä saat kaikki palvelumme myös rahoituksella. Klinikkamme käyttää Innovoice rahoituspalvelua. Voit tutustua rahoitusyhtiöön ja eri rahoitusmuotoihin jo etukäteen osoitteessa

www.innovoice.fi